Je hebt helemaal geen (duur) logo nodig

Zonde van je geld, tijd en energie om een duur logo te laten ontwikkelen.  Als je een website bestelt, maak ik standaard je naam in het lettertype dat bij het ontwerp hoort. Daar zijn geen kosten aan verbonden. Ook stuur ik je dit logo toe, zodat je het op andere plekken kunt gebruiken. Voor de meeste ondernemers is dit voldoende.

Waarom?

Omdat je logo niet hetgeen is wat je boodschap overbrengt. Dat is de inhoud van je website. Het belangrijkste is dat het logo je naam duidelijk vermeldt, en dat het een beetje past, qua sfeer. Dat is genoeg. Als je wilt kun je een logo kiezen met een vorm of figuur erbij. Maar dat hoeft niet eens. Kijk maar eens naar het logo op deze website. Niet erg origineel of veelzeggend toch? Maar het werkt prima.

Wil je toch graag een logo met een vorm of figuur?

Kies er dan eentje op een logo website. Dat is helemaal niet duur, er zijn veel partijen die voor heel weinig geld een logo aanbieden. Als je wilt kan ik daarna je logo nog aanpassen, zodat je hem overal voor kunt gebruiken. Lees hier meer over (bijna) gratis logo’s.

Waar moet een logo aan voldoen?

  • Je naam moet er duidelijk op staan
  • Het moet strak en eenvoudig zijn, zodat je het goed kunt verkleinen, en van een afstand leesbaar kunnen zien
  • Het moet er niet amateuristisch uitzien
  • Lees meer over waar een goed logo aan moet voldoen >

Waar gebruik je je logo voor?

Je kunt het logo zetten op alle plekken waar je je presenteert naar de wereld. Je website, folders, nieuwsbrief, presentaties, facturen,  enzovoort. Je logo geeft samen met het lettertype en de kleuren herkenning, als je dit consequent gebruikt, dan weten je klanten dat het van jou komt. Dat helpt in de geloofwaardigheid en de herkenning. Een heel basic, niet zo origineel, maar wel strak en duidelijk logo werkt hier prima voor.

Wil je toch een logo traject op maat?

Dat kan wel, maar dat kost natuurlijk meer. Kijk hiervoor op lauravisser.nl