1. Een goed verhaal
Het begint bij een goed verhaal. Zonder verhaal, geen website. Je verhaal moet zo overtuigend zijn, dat anderen je willen volgen en met je in zee willen. Daarvoor moet je meer doen dat alleen het opnoemen van je producten, en vertellen hoe goed je bent. Want, dat doet iedereen.
Je moet in de huid kruipen van je klant en hem wakker schudden. Jouw verhaal moet anders zijn, het moet eigen zijn, en het moet opvallen.
Veel klanten denken namelijk (nog) niet dat ze je nodig hebben. Jij moet ze vertellen dat dit wel zo is, en waarom dat zo is. Hiervoor moet je goede argumenten hebben, anders geloven ze je niet.
Als je nadenkt over je verhaal dan beantwoord je de volgende vragen:
- voor wie doe ik het?
- waarom doe ik het?
- wat doe ik (wat bied ik aan)?
- hoe doe ik het (hoe doe ik het anders dan anderen)?
Met deze vragen kun je je teksten schrijven en de uitgangspunten van je ontwerp bepalen.
Moeilijk?
Nou dat valt wel mee. Als je weet hoe je dit doet, dan kan iedereen het. Ik heb een handleiding geschreven die je kan helpen met het schrijven van de teksten voor je website.
Nog makkelijker?
Ik kan ook de basistekst voor je schrijven aan de hand van een interview. Je hoeft zelf niet na te denken over wat je wilt vertellen, ik weet welke vragen ik je moet stellen om de juiste antwoorden te krijgen. Ik lever je een basistekst aan die je daarna zelf nog kunt finetunen.
Neem contact op voor de mogelijkheden >